Vi beregner pris på forespørsel til hvert oppdrag og oversender tilbud før bekreftelse av ordre, ta kontakt med oss!
FAQ
2. Finnes det en samlet oversikt over produktene?
Last ned fil her eller ta kontakt med oss så sender vi deg sortimentsoversikt på mail.
3. Jeg ønsker å leie?
Vi har et bredt utvalg og stor utleiepark som er egnet til mange ulike type arrangement. Vi leier ut på døgnbasis, helg eller lengre på forespørsel. Ta kontakt med oss så finner vi sammen en løsning på ditt behov.
4. Jeg lurer på leiebetingelser?
Se våre utfyllende utleievillkår her.
5. Jeg lurer på betalingsbetingelser?
Vi tar kort, kontant og vipps ved utlevering fra vårt lager. Om vi besørger transport skal betaling skje til sjåfør ved avlevering dersom ikke annet er avtalt.
Vi sender også faktura til godkjente kunder, eller en forskudds faktura om du heller ønsker det.
6. Jeg vil leie flere produkter eller leie over flere dager, får jeg rabatt?
Ved leie av flere produkter og/eller leie flere dager innrømmes samlerabatt iht type produkt og sesong. Ta kontakt med oss for pristilbud.
7. Jeg har mottatt et tilbud på mail og vil bekrefte orderen, hva gjør jeg?
Svar på mottatt mail med tilbud eller send oss en mail med henvisning til tilbudsnummer så genererer vi en booking, reserverer utstyret på vårt lager og sender endelig ordrebekreftelse tilbake. Du påser så at ordre- og betalingsopplysninger stemmer med ønsket bestilling og bekrefter til oss pr mail at endelig ordre er mottatt.
8. Jeg ønsker å beholde utstyret lengre enn reservert?
Ta kontakt med oss så fort som mulig, senest siste leiedag for muligheter for forlengelse av leieperiode.
9. Jeg vil avbestille min ordre?
Ordinært kan du avbestille inntil 10 dager før arrangementsdag. Ved avbestilling på senere tidspunkt belastes 50% av totalsum. Ta kontakt for evt mulighet for utsettelse/endring av dato.
10. Selger dere utstyr?
Ja, vi selger det meste i vårt utleiesortiment, brukt og nytt. Ta kontakt så finner vi frem til løsning på ditt behov. Se mer info om salg her.
11. Kan jeg hente og levere utstyr selv?
Ja, mye av vårt utstyr kan hentes på lager av kunde selv. Annet utstyr krever crew og transport fra oss. Noe er angitt i vår prisliste som du finner her eller ta kontakt med oss for mer informasjon. Det er også mulighet for å leie av tilhenger sammen med utstyret når du henter selv.
12. Kan dere levere og hente hos meg?
Ja, det kan vi. Transport legges til ordren om ønskelig og bestilles på forhånd til avtalt dag og klokkeslett. Transport beregnes etter medgått kilometer, evt faktureres etter avtalt fastpris, samt type og antall aktiviteter. Ta kontakt for tilbud på ditt transportbehov og se mer informasjon her.
13. Kan jeg sette opp utstyret og drifte det selv?
Ja, mye av vårt utstyr kan rigges og driftes av kunde selv. Annet utstyr krever rigg, crew eller operatør fra oss. Noe er angitt i vår prisliste som du finner her eller ta kontakt med oss for mer informasjon.
14. Jeg trenger hjelp til å sette opp utstyret og drifte det, kan dere gjøre det?
Ja, vi kan besørge rigg, vakthold og drift. Dette bestilles på forhånd til avtalt tidspunkt. Kostnad beregnes etter medgått tid, evt fakturers etter avtalt pris, samt type og antall aktiviteter. Ta kontakt for pristilbud.
15. Trengs det vakthold til aktivitetene?
Noen oppblåsbare produkter som bla. simulatorer, hoppeslott og hinderløyper er regulert av lovverk under Park- og Tivolitilsynet mht sikkerhet og krever kontinuerlig oppsyn av voksen person så lenge aktiviteten(e) er i drift.
16. Kan jeg styre simulatorer selv?
I utgangspunktet leies simulatorer kun ut med operatør og kvalifisert personell fra oss mht sikkerhet og lovgiving. Dersom det skal innvilges unntak avtales dette etter nærmere vurdering som en del av leiekontrakt og særskilt opplæring gis.
17. Hva er regler for bruk av utstyret?
Vi har mange forskjellige aktiviteter; instruks og opplæring vil bli gitt på forhånd til hver type produkt/ innretning. Leietaker er ansvarlig for at sine deltakere er gjort kjent med reglene for bruk. Noen av våre aktiviteter er regulert av Statens Park- og Tivolitilsyn med særskilte krav til godkjenninger og sertifiseringer, samt bruk, vakthold og sikkerhet. Du finner brukerinstrukser her.
18. Jeg lurer på produktspesifikasjoner; størrelse, strømbehov, deltakerkapasitet?
Se produktsidene og sortimentsoversikten eller ta kontakt med oss for mer informasjon.
19. Covid-19
Festival- og underholdningsbransjen har med mange andre vært hardt rammet av smittevernstiltakene knyttet til håndteringen av covid-19. Vi har hatt en sterkt redusert oppdragsmengde siden mars 2020 og har fortløpende måttet foreta justeringer som permitteringer, endringer i produktsortiment og omlegging av drift for å møte situasjonen og unngå konkurs. Vårt vareutvalg og gjennomføring av aktiviteter vil derfor for tiden kunne være begrenset eller medføre endringer mht til de produkter og tjenester vi vanligvis leverer.
Fun House er utleier og leverandør av produkter,utstyr og tjenester. Kunde er alltid ansvarlig arrangør og må sørge for å følge til enhver tid gjeldende og oppdaterte smitteverstiltak for sitt arrangement og publikum/deltakere, også ved evt lokale variasjoner/bestemmelser, iht direktiver gitt av regjeringen og norsk folkehelseinstitutt. Evt avbestilling av booking iht nasjonale eller lokale justeringer av tiltak skal varsles oss pr mail så fort som mulig. Ta gjerne kontakt med oss ved spørsmål.
20. Kan jeg bruke utstyret både innendørs og utendørs?
Mye kan benyttes både ute og inne men det vil avhenge av type produkt. Ta kontakt med oss for ditt behov.
21. Jeg finner ikke produktet jeg søker?
Ta kontakt med oss; vi er behjelpelige med å finne løsninger og har gode samarbeidspartnere som bidrar med tjenester og utstyr.
22. Jeg kommer ikke gjennom på telefon?
Send oss en mail eller sms så tar vi kontakt så snart vi har anledning.
23. Jeg har et spørsmål jeg ikke fant svaret på ovenfor?
Ikke nøl med å ta kontakt med oss for en hyggelig prat og mer informasjon. Vi ser frem til å høre fra deg! Se også våre produkt- og konseptsider for utfyllende info om hver aktivitet.